Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας ISO 9001


Το ISO 9001: 2015 αποδεικνύεται ότι διαθέτει ένα σύστημα διαχείρισης καλής ποιότητας ως έναν από τους σημαντικότερους δείκτες θεσμοποίησης των επιχειρήσεων σήμερα. Οι περισσότερες επιχειρήσεις αναλαμβάνουν δράση για τη θεσμοθέτηση και ξοδεύουν πολύ χρόνο και χρήμα σε αυτήν την πορεία. Είναι γνωστό ότι όλες οι επιχειρήσεις έχουν τα δικά τους σχέδια, προγράμματα και στρατηγικές. Φαίνεται ότι καθένα από τα ιδρύματα / οργανισμούς έχει μια λειτουργική δομή, αλλά αυτή η δομή δεν είναι πολύ συστηματική.

Ωστόσο, είναι πολύ σωστό να πούμε ότι η δημιουργία ενός συστήματος διαχείρισης ποιότητας με υψηλότερα προσόντα   απαιτεί τη δημιουργία και την εφαρμογή του συστήματος διαχείρισης ποιότητας ISO 9001: 2015 και τη διασφάλιση της συνέχειάς του.

Το  Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας ISO 9001: 2015 θεωρείται μια καλή αρχή για τη θεσμοθέτηση των επιχειρήσεων. Το ISO 9001: 2015 ανοίγει το δρόμο για τις επιχειρήσεις να αναπτυχθούν και να λειτουργούν συστηματικά με τάξη και πειθαρχία.

 Πιστοποιώντας το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας ISO 9001: 2015 που δημιουργήθηκε από τις επιχειρήσεις εντός του ιδρύματος από διεθνώς διαπιστευμένους οργανισμούς. μπορούν εύκολα να αποδείξουν τη διαβεβαίωσή τους ότι συμμορφώνονται με τις καθορισμένες απαιτήσεις του διεθνούς συστήματος διαχείρισης ποιότητας στο κοινό και σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.


Πώς να αποκτήσετε το ISO 9001;

Η μέθοδος που πρέπει να ακολουθηθεί για την απόκτηση πιστοποιητικού σχετικά με το πρότυπο Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας ISO 9001 έχει ως εξής:

  • Πρώτα απ 'όλα, πρέπει να προετοιμαστούν οι απαιτήσεις τεκμηρίωσης (ποιοτικό εγχειρίδιο, διαδικασίες, διαδικασίες, οδηγίες, σχέδια, έντυπα, οργανόγραμμα, περιγραφές θέσεων εργασίας κ.λπ.). Για αυτές τις προετοιμασίες, οι οργανισμοί λαμβάνουν γενικά υποστήριξη από επαγγελματίες (σύμβουλοι ). Εάν επιθυμεί, μπορεί να στείλει το προσωπικό του σε μια σειρά εκπαιδεύσεων και στη συνέχεια να δημιουργήσει το δικό του σύστημα μέσω αυτού του προσωπικού. Εκτός από όλα αυτά, εκπαίδευση του προσωπικού της εγκατάστασης, βελτίωση της υποδομής εάν είναι απαραίτητο και βαθμονόμηση οι συσκευές μέτρησης, εάν υπάρχουν, συγκαταλέγονται στις απαιτήσεις της διαδικασίας.

  • Η διάρκεια της φάσης προετοιμασίας αυτού του συστήματος. Διαφέρει ανάλογα με την ποικιλία προϊόντων / υπηρεσιών του οργανισμού, τον αριθμό του προσωπικού, αν χρησιμοποιεί ή όχι συμβούλους κ.λπ.

  • Μετά την καθιέρωση του προαναφερθέντος συστήματος τεκμηρίωσης, ο οργανισμός θα πρέπει να εφαρμόσει αυτό το σύστημα για 2 μήνες.

  • Μετά τη δίμηνη περίοδο υποβολής αιτήσεων ή τις ημέρες που η περίοδος αυτή αρχίζει να λήγει, θα πρέπει να υποβάλει αίτηση στο RTA χρησιμοποιώντας τη Φόρμα Αίτησης.

  • Φορολογική πινακίδα, εγκύκλιος υπογραφής, πιστοποιητικό εγγραφής επιμελητηρίου, επίσημη εφημερίδα και, εάν υπάρχει, απαίτηση τομέα, νομική άδεια κ.λπ., πρέπει να υποβληθούν στην RTA μαζί με το έντυπο αίτησης.

  • Στη συνέχεια, ο οργανισμός πρέπει να συνάψει τριετή σύμβαση πιστοποίησης με την RTA.

  • Στη συνέχεια, προγραμματίζεται έλεγχος για την εγκατάσταση από τη μονάδα σχεδιασμού RTA και το καθιερωμένο σύστημα ελέγχεται από ειδικούς ελεγκτές.

  • Η έκθεση που συντάχθηκε ως αποτέλεσμα του ελέγχου υποβάλλεται στην Επιτροπή Πιστοποίησης RTA και εάν οι συνθήκες είναι θετικές, ο οργανισμός πιστοποιείται από την RTA.

  • Στη συνέχεια, στο τέλος του 1ου έτους και στο τέλος του 2ου έτους, ο οργανισμός ελέγχεται ξανά (έλεγχος επιτήρησης) από την RTA για να παρακολουθεί τη συνέχιση των συνθηκών του συστήματος και, εάν δεν υπάρχει πρόβλημα, το πιστοποιητικό του η οργάνωση συνεχίζεται.

  • Στο τέλος του 3ου έτους, συνάπτεται ξανά μια τριετής συμφωνία πιστοποίησης μεταξύ της RTA και του οργανισμού και η διαδικασία συνεχίζεται με παρόμοιο τρόπο με τους ελέγχους επιτήρησης που θα πραγματοποιηθούν στο τέλος του 1ου και του 2ου έτους.

  • Εκτός από αυτή τη γενική διαδικασία, το διάγραμμα ροής εργασιών της διαδικασίας πιστοποίησης στην ενότητα Πιστοποίηση στην κύρια σελίδα του ιστότοπού μας παρουσιάζεται λεπτομερέστερα μετά τη φάση προετοιμασίας.


ISO 9001: 2015 Ιστορική ανάπτυξη

ISO: Ένα αρκτικόλεξο για έναν Διεθνή Οργανισμό Τυποποίησης που θεσπίζει διάφορα πρότυπα για προϊόντα, υπηρεσίες και συστήματα.

Ο ISO είναι ένας οργανισμός που ιδρύθηκε το 1947 και έχει 146 κράτη μέλη, με έδρα τη Γενεύη / ΕΛΒΕΤΙΑ.

Το ISO κατέχει επίσης ειδική θέση μεταξύ του ιδιωτικού τομέα και του δημόσιου τομέα. Επειδή είναι μια δομή που χρησιμεύει ως γέφυρα μεταξύ του ιδιωτικού τομέα που αποτελεί τη δομή των ινστιτούτων, αφενός, και των ιδρυμάτων που ανήκουν στα κράτη είναι μέλη.

Η λέξη έννοια του ISO

Όταν συντομεύσει η αγγλική συντομογραφία του "International Organization for Standardization", ονομάζεται "IOS" και εάν ο οργανισμός internationale de normalization συντομογραφείται στα γαλλικά, είναι "OIN", επομένως ονομάζεται "ISO", το οποίο προέρχεται από την ελληνική λέξη "isos" που σημαίνει "ίσος". ΠΗΓΗ: www.iso.org

Το πρότυπο εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 1987 με τη δημοσίευσή του ως Πρότυπο Συστήματος Διασφάλισης Ποιότητας. Σε αυτό το στάδιο, το πρότυπο αποτελείται από 3 υποπρότυπα: ISO 9001, ISO 9002, ISO 9003. Τα ιδρύματα ελέγχθηκαν και πιστοποιήθηκαν επιλέγοντας και εφαρμόζοντας ένα από αυτά τα 3 πρότυπα σύμφωνα με το πεδίο δραστηριότητάς τους.

Αυτή η έκδοση του προτύπου επικεντρώνεται ιδιαίτερα στη σωστή παραγωγή και τον εντοπισμό ελαττωμάτων.

Το πρότυπο αναθεωρήθηκε για πρώτη φορά το 1994 και επανεκδόθηκε ως Πρότυπο Συστήματος Διασφάλισης Ποιότητας. Σε αυτό το στάδιο, το πρότυπο αποτελείται και πάλι από 3 υποπρότυπα: ISO 9001, ISO 9002, ISO 9003. Τα ιδρύματα ελέγχθηκαν και τεκμηριώθηκαν επιλέγοντας και εφαρμόζοντας ένα από αυτά τα 3 πρότυπα σύμφωνα με το πεδίο δραστηριότητάς τους. Αυτή η έκδοση του προτύπου επικεντρώθηκε στην πρόληψη σφαλμάτων εκτός από τα ζητήματα της προηγούμενης έκδοσης.

Το πρότυπο αναθεωρήθηκε αργότερα το 2000 και αυτή τη φορά δημοσιεύτηκε ως Πρότυπο Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας. Υπάρχει μόνο το πρότυπο ISO 9001: 2000 , το οποίο αποτελεί τη βάση για την πιστοποίηση, και τα ISO 9002 και ISO 9003 έχουν διακοπεί με αυτήν την αναθεώρηση. Ωστόσο , πρότυπα όπως ISO 9000, ISO 9004, ISO 19011 που υποστηρίζουν το κύριο πρότυπο ISO 9001: 2000 έχουν επίσης δημοσιευθεί από το ISO. Μετά από αυτήν την αλλαγή, ιδρύματα και οργανισμοί λαμβάνουν αυτό το πιστοποιητικό εφαρμόζοντας το πρότυπο ISO 9001 , ανεξάρτητα από τον τομέα δραστηριότητάς τους .

Το εύρος των δραστηριοτήτων που υπόκεινται σε πιστοποίηση μπορεί να οριστεί στο πιστοποιητικό. Επιπλέον, αν και ποικίλλει ανάλογα με την αρχή του οργανισμού πιστοποίησης, τα εξαιρούμενα στοιχεία μπορούν επίσης να καθοριστούν στο πιστοποιητικό όταν είναι απαραίτητο. Αυτή η έκδοση του προτύπου, εκτός από τα ζητήματα των προηγούμενων εκδόσεων, εισάγει ένα μοντέλο διαχείρισης βάσει διαδικασίας ή διαδικασίας που εστιάζει στη συνεχή βελτίωση και την παραγωγικότητα, δίνοντας προτεραιότητα στην εστίαση στον πελάτη.

Το 2008, έγινε μια άλλη αναθεώρηση, η οποία δεν ήταν πολύ περιεκτική σε σύγκριση με την προηγούμενη έκδοση και αναφέρθηκε λεπτομερώς σε άλλους τίτλους, και η τελευταία και τρέχουσα έκδοση εφαρμόζεται ως ISO 9001: 2015  . Αυτό το πρότυπο ενημερώθηκε επίσης από τη ΜΣΕ και δημοσιεύτηκε ως ts en iso 9001 .

Το πρότυπο ISO 9001 αναθεωρήθηκε τελευταία και δημοσιεύτηκε στις 15 Σεπτεμβρίου 2015.



Όροι ποιότητας ISO 9001: 2015

Ποιότητα: Είναι το όνομα που δίνεται στο βαθμό ικανοποίησης των προϋποθέσεων των υπαρχόντων και υπαρχόντων χαρακτηριστικών. (ISO 9000: 2015)

Πολιτική Ποιότητας: Είναι η κειμενοποιημένη έκδοση της δήλωσης που δείχνει την κατεύθυνση της εταιρείας και τους συνολικούς στόχους που έχουν διατυπωθεί επίσημα από την ανώτατη διοίκηση σε σχέση με την ποιότητα.

Διαχείριση Ποιότητας: Συντονισμένες δραστηριότητες για τη διαχείριση και τον έλεγχο ενός οργανισμού.

ΣΤΟΧΟΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ: Τι είναι επιθυμητό ή προορίζεται σε σχέση με την ποιότητα.

Πρέπει να διασφαλιστεί ότι οι ποιοτικοί στόχοι είναι έξυπνοι.

S: Καθορισμένο / για συγκεκριμένο, σχετικό μέρος και διαδικασία

Μ: Μετρήσιμο / Μετρήσιμο

Α: Επιτεύξιμο / Επιτεύξιμο

R: Πραγματικό / Ρεαλιστικό

Τ: Χρόνος / Χρόνος

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ: Ένα μέρος της Διαχείρισης Ποιότητας επικεντρώθηκε στον καθορισμό ποιοτικών στόχων και στην παροχή των επιχειρησιακών διαδικασιών και των σχετικών πόρων που απαιτούνται για την επίτευξη αυτών των στόχων.

ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ: Αποτελεί μέρος της διαχείρισης ποιότητας που επικεντρώνεται στην ικανοποίηση απαιτήσεων ποιότητας.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ: Μέρος της διαχείρισης ποιότητας επικεντρώνεται στην παροχή διασφάλισης ότι πληρούνται οι απαιτήσεις ποιότητας.

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Οι περιβαλλοντικές συνθήκες στις οποίες εκτελείται η εργασία.

ΒΕΛΤΙΩΣΗ: Μέρος της διαχείρισης ποιότητας επικεντρώθηκε στην αύξηση της ικανότητας του οργανισμού να ικανοποιεί απαιτήσεις ποιότητας.


ISO 9001: 2015 Αρχές Διαχείρισης Ποιότητας 

Εστίαση στον πελάτη: Οι οργανισμοί εξαρτώνται από τους πελάτες τους, επομένως πρέπει να κατανοήσουν τις τρέχουσες και μελλοντικές ανάγκες των πελατών τους, να συμμορφωθούν πλήρως με τις απαιτήσεις των πελατών και να προσπαθήσουν να ξεπεράσουν τις προσδοκίες των πελατών.

  1. Ηγεσία: Οι ηγέτες οργανώνουν και θέτουν ενότητα κατεύθυνσης και σκοπού. Ο ηγέτης πρέπει να δημιουργήσει και να διατηρήσει ένα περιβάλλον μέσα στην επιχείρηση, έτσι ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να συμμετέχουν πλήρως και να συμμετέχουν στην επίτευξη των στόχων του οργανισμού.
  2. Συμμετοχή εργαζομένων: Τα άτομα σε όλα τα επίπεδα αποτελούν περιουσιακό στοιχείο του οργανισμού και η πλήρης συμμετοχή και οι δυνατότητές τους μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά για τα συμφέροντα του οργανισμού.
  3. Προσέγγιση διαδικασίας: Τα επιτυχημένα αποτελέσματα μπορούν να επιτευχθούν πολύ πιο αποτελεσματικά όταν οι δραστηριότητες και οι σχετικοί πόροι διαχειρίζονται ως διαδικασία.
  4. Σχέδιο .. Ορισμός στόχων & διαδικασιών
  5. Εκτέλεση .. Εφαρμογή διαδικασιών
  6. Έλεγχος .. Παρακολούθηση & μέτρηση
  7. Βελτίωση .. Εξασφάλιση συνεχούς βελτίωσης
  8. Προσέγγιση Συστήματος στη Διοίκηση: Ο προσδιορισμός, η κατανόηση και η διαχείριση των αλληλένδετων διαδικασιών ως Συστήματος διασφαλίζει την αποτελεσματικότητα των οργανισμών και παρέχει αποτελεσματικότητα στην υλοποίηση των στόχων.
  9. Συνεχής βελτίωση: Το ζήτημα της συνεχούς βελτίωσης της συνολικής απόδοσης του οργανισμού θα πρέπει να αποτελεί μόνιμο στόχο του οργανισμού.
  10. Βελτίωση σημαίνει αύξηση των ιδιοτήτων και των χαρακτηριστικών του προϊόντος ή/και αύξηση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας των διαδικασιών που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή και τη διανομή τους.
  11. Ρεαλιστική προσέγγιση στη λήψη αποφάσεων: Πρέπει να χρησιμοποιούνται αποτελεσματικές αποφάσεις με βάση την ανάλυση δεδομένων και πληροφοριών.
  12. Σχέσεις προμηθευτών που βασίζονται στο αμοιβαίο συμφέρον: Ένας οργανισμός και ο προμηθευτής του είναι αλληλοεξαρτώμενοι και έχουν αμοιβαία συμφέροντα για να αυξήσουν την ικανότητά τους να δημιουργούν αξία και πρέπει να δημιουργηθούν παραγωγικές σχέσεις σε αυτό το πλαίσιο.


Λογότυπο ISO 9001: 2015.RTA-HELLAS


Το Λογότυπο RTA ISO 9001 μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σύμφωνα με τις οδηγίες χρήσης του λογότυπου .